Cheile Râșnoavei – la cocoț!

În Cheile Râșnoavei se ajunge ușor, din Drumul Național 73A Predeal – Râșnov, pe un drum care, din dreptul kilometrului 20 (Cabana Cheia), se ramifică spre est. Locul este binecunoscut pentru posibilitățile de agrement și sport, care includ cățărat, bungee jumping și tiroliană. Dincolo de chei, sunt zone în care puteți sta cu cortul peste noapte/în weekend sau în care să poposiți dacă ați ieșit doar într-o plimbare de o zi (în acest sens, au fost amenajate destul de multe foișoare, foarte utile și apreciate de turiști). Pentru campare, se plătește o taxă modică.

Noi mai fuseserăm acolo la începutul lui iunie, într-o plimbare scurtă, cât să admirăm peisajul:

De data asta, am plecat de vineri dimineață pentru un weekend întreg, primii dintr-un grup mare care avea să umple până la refuz poienița cu pricina, așa că am dat startul campării și relaxării.

Printre diversele activități recreative, s-au numărat cititul (am menționat deja data trecută cele două titluri cu care m-am delectat) și tradiționalele cântece în jurul focului.

Însă vedeta weekendului a fost cățăratul în chei, împreună cu o gașcă mare, inclusiv copii, și sub atenta îndrumare și filare a unor alpiniști experimentați. Eu cu cățăratul nu am fost prietenă până acum, din motive de frică de înălțime, dar după ce am văzut o grămadă de puști curajoși cățărându-se fără probleme pe stâncă, mi-am luat și eu inima-n dinți și, în încurajările și uralele prietenilor rămași jos, mi-am mai învins o limită. Dacă înainte să urc îmi tremurau picioarele, odată ce am început ascensiunea, m-am calmat și m-am concentrat suficient, ba nici amețeli n-am mai avut. Cu un pic de ajutor la o porțiune mai dificilă, am reușit să ajung la țintă și să privesc lumea de sus. 🙂

E mult până sus!

Hai că poți!

Obiectiv atins (la propriu)!DSC_0190

Începe coborârea:DSC_0195

Picioarele perpendiculare pe stâncă!DSC_0197

Și înapoi cu picioarele pe pământ! :))DSC_0202

Senzația de la cățărat a fost diferită de cea pe care o am de obicei când urc pe munte, pentru că, în cazul de față, nu era o chestiune de rezistență și efort susținut, ci de concentrare și orientare, pentru găsirea prizelor potrivite și învingerea fricii de înălțime. Nivelul adrenalinei a fost la maximum, la fel și încrederea că sunt în siguranță. Mă simt tare mândră de mine și, la fel ca o vedetă care își primește premiul râvnit, aș vrea să mulțumesc și pe această cale prietenilor care m-au ajutat și au crezut în mine. 🙂 Pam pam!

Și dacă pozele cu cocoțul nu au fost destul de spectaculoase, vă las și câteva cu un curajos/o curajoasă care a făcut bungee jumping chiar deasupra noastră, în urale și strigăte (de invidie și admirație, desigur).

DSC_0050Data viitoare când sunteți în zonă, trageți o fugă și pe acolo, cred că o să vă placă. 😉